Dag 1

För några månader sen fick jag (Jonna) hem en katalog från STS språkresor. Jag bläddrade genom den men tänkte att det här var nog inget för mig, så jag la undan den för att några månader senare hitta den och bestämma mej för att vilja åka. När jag berättade för mamma om min galna idé att jag ville åka på språkresa nappade hon direkt. Men det första jag sa var att jag inte ville åka själv..

Så Jonna ringde till mig (Ronja) och frågade om jag ville hänka. Det första jag tänkte var: jag och Jonna själva i England i 3 veckor?!
Det tog några veckor för mig att bestämma mig om jag verkligen ville åka med. efter många övervägande tyckte jag att det lät najs!

Nu är det flera månader sen vi beställde resan och nu sitter vi här på hotellet i Arlanda och skriver om våran drömresa.

Resan idag gick förvånadsvärt bra fram tills dess att vi kommer till Cityterminalen där ronja får ett samtal av en stressad mamma. Hon hinner knappt fråga hur det är innnan hon nästan skriker att Ronja tagit fel väska. Ronja gör ett misslyckat försök till att hålla sig lugn medans Jonna nästan gråter och skriker på Lillis att han skall stanna. Lillis håller sig lugn och får oss att chilla. Vi får ett telefon nummer av Ronjas mamma till Ann-Marie som just nu står med Ronjas väska. Ann-Marie är lyckligtvis också på Cityterminalen. Så någon minut senare byter Ann-Marie och klantskallen väska och allt löste sig tillslut.

Inte nog med de, utan på väg till Arlanda stannar bussen som vi åker med mitt på vägen. Vi kan inte göra annat än skratta. Men, de problemet löste sig snabbt, en ny buss hämtade oss och tog oss hit, till Arlanda.

Det var dag 1, en väldigt händelserik men lyckad dag. Imorgon väntar väntar 2 timmars flygresa till ENGLAND!!
Vi uppdataterar så fort vi kan

Puss och hej från Ronja och Jonna!

Kommentarer
Postat av: Lillis

Nu har jag lämnat av dom och allt gick bra.

2008-06-19 @ 07:50:49
Postat av: Liv :)

Heej :D <3 Hoppas ni har det jätte bra sötnosar<3 fast ronja glömde väskan haha naice ;) nu har jag qim elin calle joel max karin jane gunnar pappa & Mio grillat vid stranden mysigt.. fast 2 stycken saknas för den riktiga "sommarkänslan" elr hur man ska sega ;) men ha det jätte bra! Älskar er båda puss & kram från Liv alla andra hälsar dom kommntera nog oxå så småning om ;) puss<3

2008-06-19 @ 20:28:01
URL: http://[email protected]
Postat av: hejsan svejsan jag heter Liv Malmros vad heter du då?

2008-06-19 @ 20:40:16
Postat av: caroline

heej sötisar!!! hoppas ni har det bra, jag saknar er redan.<3<3..Hur ska vi klara oss utan er här hemma i tre veckor?! Ha en toppen midsommar i england!!! :D puss från caroline

2008-06-19 @ 23:01:42
URL: http://metrobloggen.se/carooline
Postat av: linaah

Haha, lyckad början på eran resa tjejer ;) Ni får ha det superbra! ;D <3

2008-06-19 @ 23:45:10
URL: http://linahlqvist.blogg.se/
Postat av: Mina

Kul ni verkar ha det! Men tråkigt att ni inte kommer vara här i Lickers ikväll, haha , kul förra året när diademet ramlade i vattnet och vi försökte få upp det xD haha.

Hoppas ni får det kul i England!

2008-06-20 @ 14:19:30
Postat av: qim

pussungar! vi saknar er. tur att ni snart kommer hem! ronja din idiot, håll i väskan och, för säkerhetsskull, lägg allt viktigt i trosorna så du får med dej det. alla pussar och hällsar. jag älskar er.

2008-06-20 @ 16:20:22
Postat av: ida :)

hehe , bra början :) hoppas ni får det bra!

pusss /ida.

2008-06-24 @ 19:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0