dag 14

Idag var det en vanlig skoldag. Nu mera har vi lektioner pa formiddagen, och aktiviteter senare pa dagen. Skolan ar ganska stokig, men man overlever. Vi gjorde absolut inget vettigt idag, mer an att Ylva hade skickat poliserna till oss. Dom pratade om varfor man inte ska ga ensam och sa. Dom kom bara for att Patrik forsvann har om dagen.
Nu skulle vi egentligen ha crazy games pa stranden, men det blev for stressigt, sa vi fick ledigt, sa nu sitter vi har, och chillar. jag tror vi ska ta en svang ner pa stranden nu. Sedan ska vi hem och fixa oss for att ga pa disco!

Vi har det super javla as bra har!

Saknar er mammror pappror och broder! och alla andra! <3

GRATTIS I EFTERSKOTT!

Ida Nilsson fyllde 14 ar den 29/6, GRATTIS, GRATTIS till henne!  <3

dag 13

dag 13 var vanlig skoldag, fast vi skulle ta ett gruppfoto. annars var den helt vanlig typ. Efter skolan akte vi till New Port och shoppade, dar hittade ronja en bikini fast jonna hittade ingenting. Vi ska aka dit ikvall ocksa och kopa skor eftersom att bada vara ar helt paj, hahah! Igar kvall var det disco med 80-tals musik.. jonna tycker dom ar roliga, men ronja tycker att discona ar helt vardelosa. igar var det t.ex bara 20/400 som var pa discot.. ;p
det ar disco ikvall igen och pa torsdag.

dag 12

Dag 12 var en av de roligaste dagen pa lange!
Vi akte till Sandown for att paddla kajak och surfa!! Att paddla var svarare an vi trodde, och det var sjukt jobbigt! Vi hade tre ledare med oss, varav en av dem inte gillade nagon av oss! jag kommer inte ihag hans namn, men han valte Ronjas kajak sa hon blev pissblot och sa drankte han oss med vatten. Men att paddla var i alla fall skita kul! Men det basta kom sist, for att surfa var verkligen en upplevelse. Ingen av oss hade nagon direkt talang inom surfning, men vi lyckades nagon gang iaf! Nar vi hade fatt nog av surfandet lag vi pa stranden i kanske 3 timmar, sa nu ser vi ut som 2 kraftor.
Pa kvallen fick vi en ledig kvall, sa vi gick och la oss super tidigt, redan vid 9 och somnade och vaknade upp som 2 nya manniskor!

Hoppas ni mar bra dar hemma! SAKNAR ER!!!!

dag 11

forst och framst ska vi bara meddela att dom har hittat den forsvunna pojken! han satt i en taxi och da gick polisen ut med ett meddelande pa radion att en kille var forsvunnen, och da ringde chafforen polisen och allt ordnade sig.!

idag gick vi upp klockan 6 for att ta bussen till Bournemouth, dar shoppade vi och lag pa stranden och glassade, sa nu har vi allt fatt varan efterlangtade solbranna! :) wehehe
resan dit tog aslang tid, vi akte buss och farja sen buss igen, men det var de vart for det har varit mysmys.

idag fick vi basta kommentaren ever. vi satt brevid Daniel pa bussen och snackade gotlenske samtidigt som vi lyssnade pa musik och helt plotsligt sa han:
"2 gotlanningar och lite musik,sen blir det inte battre"  :)
haha den tackar vi for!

igar blev det ingen cheerleading for det regnade som fan, sa vi vantade i 2 timmar helt i onodan men vad ska man gora mer an att rakna hur manga bilar som passerade pa en timme :P?

pusss och heej :D <3

dag 10

redan dag 10, WOW! :p
Idag fick vi  varan super efterlangtade, underbaraste sovmorgon. Sen pallrade vi oss ivag till skolan som idag var otroligt slapp. vi gjorde typ ingenting, vi fick bara skriva klart varat "straffarbete" som vi fick efter varat aventyr i Ryde igar, hahah! varfor vi inte gjorde sa mycket idag var for att en kille i varan grupp saknas.. ingen har sett honom sen igar, inte ans hans vards familj vet vart han ar. det ar skitalaskigt. alla ledare ar chockade, eller alla vi ar ocksa chockade, han kan lixom vara vart som helst....
Ikvall ska vi ha Cheerleding och Football i Big mead. Det blir nog trevligt. :)
Imorgon ska vi ta bussen till New Port 07.26, sen ska vi ta en buss darifran vid 08.20 sen aker vi over till "fastlandet" sar ska vi shoppa och ligga pa stranden.
Nu ska vi hem och stada lite pa varat rum, sen ska vi ata sen tar vi bussen till Big mead.
Vi hors sa snart vi kan, vi saknar er! <3

Dag 9

Idag Ringde klockan 06.00!!! Det var riktigt segt att komma upp, men tillslut pallrade vi oss ner till frukosten. Vi var stressade som fasen, men det brydde inte Irene om, nej istallet tog hon fram ett tjockt album med massa kort pa klanningar som hon hade sytt. Sa efter att hon hade visat alla kort var det riktigt brottom, for bussen gick om 15 minuter. Sa det var bara upp och slanga ut maja och viktoria som stod i duschen, och borsta tanderna fort som attan, och springa ivag till bussen som gick till New port. I New port fick vi vanta i 40 minuter pa nasta buss. Sen akte vi till head hunting. Ronja deltog dock inte i head huntingen pga hosta och sjukdom  :(:(. Men for er som inte vet vad head hunting ar, sa ar det nastan som laserdome. Fast man springer omkring i en JATTE stor skog, men lasergevar och hjalmar och skjuter sina motstandare. Det var grymt jakla kul! Bland det roligaste vi har gjort!
Efter Head huntingen skulle vi kliva pa bussen till New port, men istallet rakade vi och nagra till kliva pa bussen som gick till Ryde utan ledare. Val dar nere i Ryde ringde madde och undrade var fan vi var. Det var bara for oss att ta snabbaste bussen till New port. Bussen tog inte mer an en halvtimma, men det var nog for oss att hinna bli riktigt nervosa, for Ylva (Den laskiga tanten som ar hogsta chef och som skriker pa allt och alla) skulle troligtvis sta och vanta pa oss i New port. Och om hon skulle sta dar skulle vi fa sa mycket skit som bara gar att fa. Vi hoppades pa att vi skulle komma fore henne till New port, vilket vi ocksa gjorde. Men vi kunde dock inte andas ut, for Ylvas lilla slav, (var ledare) Dennis stod och motte oss nar vi gick av bussen. Vi fick inte lika mycket skall av honom som vi skulle ha fatt av Ylva. Men istallet for massa skall fick vi ett straffarbete, som var att skriva hundra ord om varfor man inte ska kliva pa en buss utan ledare.
Efter varat aventyr tog vi RATT buss hem, och gjorde oss i ordning for discot pa kvallen. Jonna tyckte discot var kul, men det hade Ronja andra asikter om. Men vi tog iaf den tidiga bussen hem, for att aka hem och sova ut.

Dagen bjods pa manga olika kanslor, men vi lever iaf annu. Hoppas ni mar bra!

God natt, and don't let the bags bite you!

Pussar fran oss! <3

dag 8

Hejsan hoppsan!
Nu har det redan gatt en vecka sen vi akte fran gotland till england. SO FAR, SO GOOD, tiden bara flyger fram!
idag hade vi trusure hunt. det gick ut pa att hitta massa olika saker i staden Ventnor. t.ex skulle vi be en engelsk person agera genom sang, farga haret och ga med kladerna ut och in, det var verkligen skitaroligt, och by the way, VI VANN! haha :) sen gick vi till skolan som faktiskt gick jatte snabbt, eftersom att vi skrattade oss igenom hela skoldagen. Varat stackars offer for dagen blev DD (daniel dalqvist) forst snubblade ronja sa att hon rakade skjuta upp en bank under skulderbladen pa honom, sen drog jonna en chips pase i huvudet pa han, muhahaha! :p
Skolan var ganska slapp idag, vi fick ga tidigare for annars hade vi inte hunnit till BBQ som var i Ryde senare pa kvallen. BBQ var valdigt mysig och lyckad, det var bade grillning pa stranden och dansande.
Dag 8 var en av dom basta dagarna har!
Vadret och sammanhallningen i gruppen blir bara battre och battre! Vi tar vara pa tiden vi har kvar har och sen kommer vi hem till er och till Kjellens pool!
PUSSSSSSSS!

ps

Vi maste bara saga att vi uppdaterar sa ofta vi hinner och kan, det ar lite tajt om tid.. men fortsatt att kommentera det ar sviiinkul att lasa, VI SAKNAR ALLA VARJE DAG <3

dag 7

Da var det dag 7. Idag gick gick vi upp, vi var lite smatt trotta efter gardagens disco. Vi at frulle och sen begav vi oss till bussen som gick till Botaniska tradgarden. Dar fick vi 6 fragor som vi skulle svara pa, det gick valdigt snabbt for oss for vi letade upp nagra som jobbade dar, dom hjalpte oss med alla svaren. haha!
Sen gick vi tillbaka till Ventnor, det gick faktiskt ganska snabbt och det var inte sa jobbigt. Vi gick till stranden och la oss och glassade ett litet tag tills de var dags att ga till skolan. nar vi var i skolan segade sig tiden fram..
Ikvall ska vi ha Club evening, vi vet inte riktigt vad det innebar, men det blir nog roligt!

GRATTIS PAPPA GUNNAR PA DIN FODELSEDAG! <3

Hadet sa bra allihopa, vi saknar er varje dag.
pusspusspusspusspusspusspuss fran oss till er!

ps, om nagon fran mitt fotbollslag laser dethar sa kan ni ju kommentera hur det gar pa matcherna. och storebror, jag ska kolla pa united stuffs at dig <3 :P // ronja

Dag 6

Som vanligt var det en tidig uppstigning for oss dag 6. Vi gjorde vara dagliga rutiner, at frukost kladde pa oss och allt det dar innan vi tog bussen till Ryde. I Ryde var det dags att spela bowling.Maddevippen hade sagt att det var okej att vi kom lite senare, for bussarna har har ganska knappa tider, sa Maddevippen sa att vi kunde ta en senare buss. Sa det gjorde vi och kom 15 minuter sent. I Ryde stod YLVA, frukade YLVA och vantade pa oss. Vi fickr en rejal utskallning av henne for att vi hade kommit for sent, hon var helt crazy! Egentligen var det inte varat fel att vi kom forsent, for madde hade sagt att det var okej, men man lar sig av sina misstag, sa nasta gana kommer vi inte forsent. Vi spelade iaf bowling dar, och Jonna kom delad 1. Skrytskryt.
Nar vi hade gjort varat i Ryde akte vi till Ventnor dar vi bor och gar i skolan. I Ventnor var det dags att avklara dagens lektioner. Vi delades in i grupper, beroende pa hur bra vi hade lyckats pa provet. Vi hamnade i den latta gruppen bada tva. Det kanns bra att vi har varandra.
Efter skolan at vi god mat igen, och efter maten var det dags att gora sig i ordning for att ga pa disco! Discotet var super booooring i borgan, men efter kanske en halvtimme var det varldens drag. Jag vill bara forsakra vara oroliga foraldrar dar hemma att alkohol fanns inte med i bilden! Men discot blev total lyckat! Sa dag 6 var toppen kul!

Nu har vi varit har i snart i en vecka. Vi stormtrivs. Men det ar klart att vi saknar er. Men allt ar jatta bra har, vadret har blivit mycket finare, sa nu kan man till och med ligga pa stranden! Men som sagt har vi det sjukt braa, det har ar nog den basta resan ever! Tack vara mammror och pappror som gjorde det har mojligt! VI ALSKAR ER!!!!!!!

Dag 5

dag 5 spenderade vi till masta dels i en buss.. Fast det blev en rolig tripp. Vi akte runt nastan hela isle of wight, och har fatt sett hur fin den har on ar! Den ar verkligen fantastisk. vi stannade pa massor av stallen, tillexempel pa ett typ tivoli, grymt kul. Dessutom tog vi massor av fina bilder som ska laddas upp nar vi kommer hem. Nar vi var klara med bussakandet akte vi hem till var superbraiga familj! Dar bjods det for forsta gangen pa god mat, bakad potatis och kyckling! Sa nar vi var mattna och belatna gick vi till ett stalla typ i bergen och spelade fotboll med den andra gruppen, kul att traffa och lara kanna dem med. Jonna spelade dock inte, hon brottades mest. Och Ronja stod bara och hade kul med de andra tjejerna!

Det var dag 5. dagarna flyger fram har, sa vi lar komma hem fort kanns det som. saknar er alla, tack for alla kommentarer, vi blir jatte glada av att se att sa manga laser!

Puss pa er!!

dag 4

Dag 4 borjade som vanligt med tidig uppstigning och valdigt "nyttig" frukost innan vi begav oss till New Port, den storsta stan pa Isle of  Wigth. Dar fick vi a mission, som gick ut pa att hitta olika platser med hjalp av bilder.  Nar vi var klara i New port akte vi till Ryde och fortsatte uppdraget dar. Vi var med Erica och Elin, 2 super schyssta tjejer fran Goteborg. Nar uppdraget var slutfort gick vi till stranden och spelade fotboll med bada grupperna. Nar vi kom hem at vi hamburgare med farskpotatis. Senare pa kvallen gick vi till skolan for att titta pa fotbolls em, men det blev inte sa mycket tittande. alihopa gick ner till stranden istallet. pa vag ner till stranden fick vi blommor av en sot kille som heter Patrik! :)  Nar vi kom hem satt vi uppe och pratade lite med vara rumskompisar, Maja, Viktoria och Emma. Sen slocknade vi fort som fan.

SAKNAR ER MASSVIS!

Dag 2 och 3

Dag 2 borjade med att klockan ringde 04.30. Ronja var sadar lagom glad men Jonna som hade varit vaken hela natten hade inga problem med att kliva upp. Efter lite tjat pa Ronja som skulle ga upp, och efter lite frukost atande var det dags att ga till terminal 5 for att mota de andra.
nar alla vaskor var incheckade och vi hade fatt koll pa laget var det dags att saga hejda till pappa Lillis. Nagra tarar fran Jonnas sida kom de men hon lugnade sig snabbt och vi yrade omkring tills det var dags att ga pa flygplanet. Till var stora forvaning kom vi pa 2 helt olika platser. Ronja satt pa 18 E och Jonna pa 30 E. Ronja fick liiiiiite panik eftersom hon inte har flygit sen hon var liten. Men sen fixade det sig, sa vi fick sitta bervid varandra. Vi utvidgade varan sociala kompetens redan da, for vi fick nya kompisar.
Efter 10 timmars resande med buss och flyg och bat var vi antligen framme och skulle mota mrs Irene. Det gick jatte bra. Hon tog oss pa en rundtur i stan sa vi skulle ha lite pel pa laget. Vi var rejalt omtumlade nar vi hade packat upp och atit. Det visade sig att vi skulle bo med 3 andra tjejer fran Sverige, Emma Victoria och Maja. Och maten, ja vad ska vi saga om den... DEN SMAKAR SKIT!  Det vi bjods pa vad rinnande potatismospaj med brun sas och klumpar, som Irene hade stoppat in i ugnen. mums!:S
Pa kvallen nar vi skulle sova kom hemlangtan. Bada ville bara hem, vi ville inte stanna en sekund till. Tararna sprutade och telefon samtal hemifran gjorde inte saken battre. Men tillslut somnde vi, och vaknade upp pigga pa dag 3...

Sa dag 3 borjade med en oerhort nyttig frukost, NOOOT! Den bestod av Sylt jordnotssmor nutelle chockladkram, toast te och sockrade flingor. Vi slar vad om att vi kommer rulla av planet nar vi kommer hem. Sen fick vi vara lunchbagar och traskade i vag till forsta skoldagen. Vi delades in i grupper efter vilka ledare vi hade. vi hade MADDEVIPPEN! :P vi fick gora ett test pa 100 fragor, och sedan fick vi skriva upp alla aktiviteter. Sen var det dags for lunch. Den bestod av Macka chips och choklad! mmm! Sen gick vi pa town walk med ledarna (penis och maddevippen!) och efter promenaden vad skoldagen slut. Sa ikvall ska vi fa fira midsommar i New port. De ar annat an ni ska de! haha...

VI SAKNAR ER ALLA DAR HEMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu ska vi hem till Lary och ata dinner.

Hors snart, Lamna garna kommentarer!

Pusss!

Dag 1

För några månader sen fick jag (Jonna) hem en katalog från STS språkresor. Jag bläddrade genom den men tänkte att det här var nog inget för mig, så jag la undan den för att några månader senare hitta den och bestämma mej för att vilja åka. När jag berättade för mamma om min galna idé att jag ville åka på språkresa nappade hon direkt. Men det första jag sa var att jag inte ville åka själv..

Så Jonna ringde till mig (Ronja) och frågade om jag ville hänka. Det första jag tänkte var: jag och Jonna själva i England i 3 veckor?!
Det tog några veckor för mig att bestämma mig om jag verkligen ville åka med. efter många övervägande tyckte jag att det lät najs!

Nu är det flera månader sen vi beställde resan och nu sitter vi här på hotellet i Arlanda och skriver om våran drömresa.

Resan idag gick förvånadsvärt bra fram tills dess att vi kommer till Cityterminalen där ronja får ett samtal av en stressad mamma. Hon hinner knappt fråga hur det är innnan hon nästan skriker att Ronja tagit fel väska. Ronja gör ett misslyckat försök till att hålla sig lugn medans Jonna nästan gråter och skriker på Lillis att han skall stanna. Lillis håller sig lugn och får oss att chilla. Vi får ett telefon nummer av Ronjas mamma till Ann-Marie som just nu står med Ronjas väska. Ann-Marie är lyckligtvis också på Cityterminalen. Så någon minut senare byter Ann-Marie och klantskallen väska och allt löste sig tillslut.

Inte nog med de, utan på väg till Arlanda stannar bussen som vi åker med mitt på vägen. Vi kan inte göra annat än skratta. Men, de problemet löste sig snabbt, en ny buss hämtade oss och tog oss hit, till Arlanda.

Det var dag 1, en väldigt händelserik men lyckad dag. Imorgon väntar väntar 2 timmars flygresa till ENGLAND!!
Vi uppdataterar så fort vi kan

Puss och hej från Ronja och Jonna!